zondag 7 september 2008

Laura

Hey everyone,

Hier mijn lijstje van sites en wat ik er van vond:

www.flock.com
Mooie, hippe site. Het geeft iets cools weer, iets moois, ik denk door de manier waarop de site is gemaakt - kleur/buttons/links.
Het is best een overzichtelijke site, het gaat wel meteen over wat je er allemaal mee kan doen, maar als je er voor het eerst komt is het niet echt duidelijk wat het nou is. Het gaat om een interactieve browser die je kan downloaden en installeren. Doormiddel van dat programma is je browser handiger en kan je er veel meer mee dan normaal gesproken. Je kan foto's en informatie uitwisselen en ook op een leuke manier je favorieten opslaan.
Best leuk dus. Een overzichtelijke site (stappenplan) die er ook mooi uit ziet, met als enige minpunt dat als je er nog nooit bent geweest en nooit iets van gehoord hebt, het niet meteen duidelijk is waar het over gaat.

www.last.fm
Eerste indruk - gaat over een radio station. Leuk dat er meteen staat hoeveel mensen een nummer luisteren of hoeveel mensen naar een concert zijn en waar. Beetje saaie website, ik had wat leukers verwacht, maar niet lelijk. Goed overzichtelijk.
Je kan verschillende nummers luisteren, videos bekijken, naar de radio luisteren, je kan ook events zoeken - leuk! Je kan browsen per poster! Hier heb je heel veel aan - je kan evenementen zoeken per artiest, naam, venue of tag en je kan kiezen tussen past events en upcoming events en in welk land (er staat al automatisch Nederland). Er staat ook al een lijst klaar van welke events er vandaag zijn. Bij de event staat ook hoeveel mensen er heen gaan (die lid zijn) en wat voor berichten er zijn. Ik denk dat als je een account hebt dat er dan een ster staat bij welke events er goed voor jou zijn (recommended for you). Je kan ook de charts bekijken - ook met verschillende catagorieën.
Leuke site dus! Je bent altijd op de hoogte van alles in de muziek wereld en kan van alles opzoeken - geweldig.

www.maps.google.com
Dit vind ik zoiezo al een geweldige site. Ik kom hier al vaker om een adres op te zoeken. Het heeft (tot nu toe) altijd de goeie locatie gevonden en ik vind het gewoon super handig omdat het meteen inzoomt op waar je wil kijken op de kaart. Door het in en uitzoomen kan je dus makkelijk je weg vinden en uitzoeken welke route je moet nemen.
Je kan ook webcams bekijken die op bepaalde plekken staan. Zo kan je dus plekken over de hele wereld bekijken. Je kan ze ook opslaan in Mijn Kaarten - ook heel handig. Als je dus een plek moet onthouden of daar vaker moet kijken, kan je het dus opslaan en kan je daar makkelijk heen - je hoeft niet telkens de plek opnieuw in te tikken.
Het is verder een simpele site, maar er is ook niet veel nodig. Je herkent het als een Google site en het is verder goed overzichtelijk - heel duidelijk.

www.googlemapsmania.blogspot.com
Zelfde site als deze! Toevallig.
"An unofficial Google Maps blog tracking the websites, mashups and tools being influenced by Google Maps." Zegt al genoeg toch?
De opmaak is niet erg mooi - lelijke kleuren. Maar verde wel leuk. Ik denk dat je hier veel grappige berichten kan vinden over de kaarten van Google.
Je moet zelf maar kijken, is heel cool.
Is leuk om dingen op te zoeken of even een kijkje te nemen - ik weet niet of ik er zelf ooit iets neer zou zetten, maar nu ik van de site af weet, als ik iets grappigs vind over Google Maps, zou ik het er misschien wel neer zetten ja.

www.meebo.com
Haha ok, dit is dus een site waar je je kan aanmelden op ieder instantmessaging systeem: AIM, Yahoo!, Google Talk en Messenger. Je kan ook inloggen als Meebo member. Opzich wel handig voor als je niet op je eigen computer zit. Je kan je dan aanmelden zonder het programma te installeren. Het enige rare is, en waarom ik moest lachen, is dat je msnnaam heel raar is, bij mij stond er: Merry Christmas Everyone! - nou heb ik dat volgens mij wel als msnnaam gehad, maar dat was 9 maanden geleden...!! Én ik heb me nooit bij die site aangemeld, dus ik heb geen idee hoe ze daar aan komen. Ik heb het minsten een paar keer veranderdt sinds vorige kerst. Echt heel raar, haha. Maar verder vind ik het wel een handige site. Niet erg mooi, logo is wel ok.
Je kan met individuen chatten maar ook in chatrooms - vind ik wel iets van vroeger, ook al doen veel mensen dat nog steeds. Dat zijn op deze site dan de Meebo Rooms. Op de site staat ook een heel deel gewijd aan als je problemen hebt. Er staat heel leuk: "Don't get stuck. Get help!" en "Sorry to hear you are having problems, but you've come to the right place!" Wel leuk voor als je echt problemen ermee hebt.

www.movabletype.org
Nou, het is meteen duidelijk waar de site voor dient - vind ik heel erg handig. "Movable Type is a professional publishing platform. This is our community." Dat laatste komt een beetje over alsof het een sekte is, maar ok.
De eerste blog die ik lees is heel verwarrend, snap er niks van - MT dit en MT dat - ik dacht dat dit over publishing ging. Dus ik verder zoeken - kom ik bij Documentation, dat is wel duidelijk. Allemaal links met een kleine uitleg waar je dan heen gaat. Allemaal stap voor stap. Je moet wel iets downloaden om te installeren, vind ik niet zo. Je kan wel naar Screenshots kijken - dat vind ik altijd wel mooi, want dan kan je zien wat je in huis haalt.
Ik vind het maar een beetje vaag, maar dat komt misschien ook, omdat deze site mij gewoon niet interesseert. Opzich moet een site wiens onderwerp je niet interesseert wel zo goed zijn om je aandacht te trekken en hopelijk dat het je dan wel gaat interesseren - dat doet deze site niet.

Noou, dat was het nu eventjes, ik zal voor de volgende keer mijn deel van onze site doen. Het dus bekijken van de "experienced" serial killer.

xx,

Lau.

Geen opmerkingen: